Op 23 maart ging CD&V Tervuren langs in het druk bewoonde WZC, gelegen in het rustgevende groen van de Jezus-Eiklaan. Dit om de verzorgenden, zorgkundigen en al het ondersteunend personeel letterlijk en figuurlijk in de bloemetjes te zetten. Hun inzet is enorm groot en van onschatbare waarde. En dus vonden wij dat we onze oprechte waardering en bewondering voor hen moesten laten weten en tonen.

Want laten we eerlijk zijn: zorgen voor de zorgbehoevenden is een zware job, fysisch en ook mentaal en de betrokkenheid is vaak totaal. Goede medewerkers in de zorg zijn goud waard maar moeten zelf ook verzorgd worden. Zij verdienen een aangename werkomgeving, aangepaste en moderne infrastructuur en materiaal, interne opleidingskansen, ondersteuning van het management en een menselijke zorgopdracht zonder al te veel administratieve rompslomp.

Het bezoek aan het WZC heeft ons niet onberoerd gelaten. We zagen hoe de ene bewoner zich concentreerde op zijn dagelijkse kineoefeningen, de andere genoot van een schoonheidsbehandeling en nog een paar zaten samen wat bij te praten, zichtbaar genietend van het zicht op de schattige kindjes van de Tovereik. Blij om elkaar te hebben, om bij elkaar te kunnen zijn. Want eenzaamheid is bij uitstek iets om met anderen te delen.

• Zorg
  • Kinderopvang