De gemeente biedt nieuwe of geïnteresseerde handelaars voortaan een verwelkomingsbrochure aan met alles wat ze moeten weten bij de opstart van een zaak in Tervuren. Er staat heel wat praktische info in over evenementen, afvalophaling, taalbeleid, geschenkbonnen, regelgeving en nog veel meer.

Handelaars kunnen ook bij het ondernemersloket terecht voor allerhande informatie, opmerkingen en suggesties, maar er wordt ook meegezocht naar oplossingen die de lokale handel stimuleren.

Verwelkomingsbrochure helpt handelaars op weg

Met het groeiend aantal ondernemers is zo’n brochure alvast een toegevoegde waarde. Schepen voor lokale economie Jan Trappeniers: “Met deze brochure heten we handelaars en kandidaat-handelaars van harte welkom in onze gemeente en maken we hen snel wegwijs. We koppelen er ook een kennismaking met het ondernemersloket aan om onze medewerker lokale economie Erwin Delaere te ontmoeten. Uit gesprekken met handelaren kwam naar boven dat ze soms moeilijk hun weg vinden en met deze brochure komen we hieraan tegemoet. De eerste editie wordt nu verdeeld onder alle Tervuurse handelaars en zal regelmatig geüpdatet worden.”

Op de foto overhandigen de schepen en beleidsmedewerker Erwin Delaere de eerste brochure aan Paul Baetens en Laurence Deroisy van Micro-Mobility, een verdeler van steps en fietsaccessoires en meteen de nieuwste handelszaak van Tervuren. De zaak opent in februari.

Contactinfo:

Schepen van lokale economie Jan Trappeniers: 0499568190