Eind januari hield de CD&V afdeling van Tervuren zijn nieuwjaarsreceptie. Onder enorm veel belangstelling kwam Minster van Justitie Koen Geens zijn nieuwjaarswensen overbrengen.
Een gedreven speech over vertrouwen, aangenaam gebracht en met een vleugje humor, de genodigden genoten ervan.

Met de gemeenteraadsverkiezingen van oktober in het vooruitzicht kwam de Minister ook de CD&V lijsttrekker voor Tervuren Mario Van Rossum voorstellen.

Mario Van Rossum is 50 jaar en opmerkelijk al bijna 24 jaar daarvan politiek actief in Tervuren. Bij zijn eerste verkiezingen in 1994 werd hij onmiddellijk schepen en sindsdien zetelt hij onafgebroken in het gemeentebestuur. De laatste twaalf jaar is hij eerste schepen met als bevoegdheden financiën, sport, toerisme, stedenbouw en buitenlandse samenwerking.

In zijn speech benadrukte hij de belangrijke rol die CD&V in Tervuren speelt en heeft gespeeld.  CD&V heeft immers de laatste 70 jaar, op een paar uitzonderingen na, mee bestuurd in de gemeente en op die manier toch wel zijn stempel gedrukt op wat Tervuren vandaag is.  Tervuren is hip, modern , een leuke plek om te wonen, met alle faciliteiten, goede infrastructuur en prachtig groen gelegen.

Er liep echt een oranje draad door het beleid en daar mag CD&V fier op zijn , meer nog juist daar ligt de garantie voor een nog beter toekomst van Tervuren, die oranje draad doortrekken aldus Mario Van Rossum

Heel opmerkelijk, maar zeer bewust, pakt CD&V eerst uit met inhoudelijke thema's en zullen de plaatsen en nieuwe namen op de lijst pas later bekend gemaakt worden.

Drie thema's gaf de lijsttrekker toch al prijs.  Er zal ingezet worden op zorg voor iedereen, ondernemen in alle facetten (misschien wat atypisch voor CD&V) en een warm nest creëren voor al onze inwoners.

• Zorg
  • Ondernemen