"Ondernemingszin" is één van de 3 hoofdthema's die CD&V Tervuren bij de verkiezingen in de verf wil zetten. Ook in de samenstelling van onze kandidatenlijst zullen we dit duidelijk kunnen terugvinden. Niet minder dan 3 rasechte ondernemers zullen kandidaat zijn op onze lijst bij de komende gemeenteraadsverkiezingen, zegt lijsttrekker Mario Van Rosum.

Jean-Pierre Leonard heeft samen met zijn vrouw jarenlang de droogkuis Gerlux uitgebaat in het centrum van Tervuren., maar zet zich vandaag ook als gepensioneerde in voor de handelaars als actief lid van de Raad voor Lokale Economie.

Jacqueline Vandenwaeyenberg heeft al jaren een bloeiende bloemenwinkel "De l'autre rive" in de Brusselsesteenweg. "We ondernemen al jaren in Tervuren en geloven sterk in het beleid dat de afgelopen jaren werd gevoerd. We willen op deze weg verder gaan en daarom willen we graag mee onze schouders onder CD&V Tervuren zetten", zeggen beiden.

Ook Jean Dutordoir, sinds enkele jaren zelfstandig ondernemer van de traiteurzaak Kalf & Cochon sluit zich daarbij aan: "Ondernemingszin vind je natuurlijk in eerste instantie bij de lokale handelaars, maar onze kleinere initiatieven zonder 'vitrine' zijn belangrijk voor onze gemeenschap. Alle creativiteit, alle zin voor initiatief en ondernemen moet gestimuleerd en ondersteund worden en dit voor zowel (jonge) starters als gevestigde waarden in Tervuren. CD&V wil hier duidelijk een werkpunt van maken, vandaar ook mijn steun."

Schepen van Lokale economie Jan Trappeniers is blij dat het werk van de afgelopen jaren wordt geapprecieerd: Binnen ons verkiezingsprogramma zullen we hier zeker verder op inzetten, daarom is het zeer belangrijk dat we ook bij onze kandidaten kunnen rekenen op ervaring vanuit die hoek.