CD&V Tervuren stelt zijn kandidaten voor

Op de zonovergoten binnenkoer van de Gemeentezaal Duisburg heeft CD&V Tervuren gisteren, samen met meer dan 200 sympathisanten, zijn volledige lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen bekend gemaakt.

In aanwezigheid van minster Koen Geens en jongeren-voorzitter Sammy Mahdi kon je er kennismaken met de 27 enthousiaste kandidaten die zich voor Tervuren willen engageren.

Een aantal namen werden al eerder bekendgemaakt. De twee uitredende schepenen nemen de groep op sleeptouw: eerste Schepen Mario Van Rossum doet dit als lijsttrekker en Schepen Jan Trappeniers wordt lijstduwer. Op plaats twee vind je OCMW raadslid Kristina Eyskens en op drie nieuwkomer Koen Maertens uit Vossem. Plaats vier, vijf en zes zijn voor de jongerenkandidaten Nozizwe Dube, gemeenteraads-voorzitter Sebastiaan Coudré en gemeenteraadslid Femke Taymans.

Heel opvallend trouwens is dat je op de CD&V lijst niet minder dan 11 jongere kandidaten terugvindt, dit geeft meteen een zeer fris karakter aan deze groep. (zie artikel jong CD&V veulens staan te trappelen)

Ook de ondernemers Jean-Pierre Leonard, Jean Dutordoir, Lionel de Beaufort en Jacqueline Vandenwaeyenberg van de bloemenzaak de l' Autre Rive in Tervuren hebben hun plek gevonden op deze lijst. Daarnaast uiteraard ook een aantal gevestigde waarden zoals o.a. OCMW raadslid Karina Van Hal en voorzitter Theo Debeer.

De ideale mix van kandidaten waar lijsttrekker Mario Van Rossum uiterst tevreden mee is : 'Met deze groep, en ik ben daar echt van overtuigd, kunnen we stappen vooruit zetten. Het zijn trouwens ook de ideale kandidaten om onze 3 verkiezingsthema' s  Zorg, Ondernemingszin en Nestwarmte  #ZON op een geloofwaardige manier uit te dragen.'

De foto's van de kandidatenvoorstelling kan je hier bekijken

1        Mario Van Rossum
2        Kristina Eyskens