Onlangs beslisten het CD&V-bestuur van Tervuren wie ze naar voor zal schuiven bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen, voorzitter Theo Debeer stelt ze graag aan u voor.

Lijsttrekker wordt Mario Van Rossum, 50 jaar, bijna 24 jaar politiek actief in Tervuren. Bij zijn eerste verkiezingen in 1994 werd hij onmiddellijk schepen en sindsdien zetelt hij onafgebroken in het gemeentebestuur. De laatste twaalf jaar is hij eerste schepen met als bevoegdheden financiën, sport, toerisme, stedenbouw en buitenlandse samenwerking.

Met plaats 2 is Kristina Eyskens, 40 jaar, de eerste vrouw op de lijst. Ze is moeder van drie jonge kinderen, zes jaar actief als OCMW-raadslid en werkzaam in de communicatiesector. Ze woont al meer dan 10 jaar in Tervuren waar ze intussen actief deel uitmaakt van het lokale leven.

De top 3 wordt vervolledigd met Koen Maertens, 41 jaar, nieuwkomer in de Tervuurse politiek en verruimer op de lijst. Psycholoog van opleiding is Koen directeur van een nazorgcentrum voor brandwonden. Maar lokaal kom je hem vooral in Vossem tegen, waar hij actief is in tal van verenigingen en hij zeker zijn stempel zal zetten.

Jan Trappeniers, 38 jaar, vader van Vic en Lena, zal de lijst duwen om kansen te geven aan nieuwe en jonge kandidaten. Jan was afgelopen periode bevoegd voor jeugd, cultuur en lokale economie en evenementen en legde op korte termijn een mooi politiek parcours af met knappe beleidsresultaten.

CD&V speelt al decennialang een belangrijke rol in Tervuren. De laatste 70 jaar, op een paar uitzonderingen na, heeft CD&V mee bestuurd in de gemeente en op die manier zijn stempel gedrukt op wat Tervuren vandaag is.

Tervuren is een aangename en plezierige plek om te wonen, met veel faciliteiten voor jong en oud, moderne infrastructuur, architectuur en prachtig gelegen in het groen.

'Al die tijd liep er een oranje draad door het beleid: we streven naar het verbeteren van de levenskwaliteit van alle inwoners dit via een beleid dat mensen verbindt. Maar ook vandaag staan we nog voor belangrijke uitdagingen en blijft inzet en daadkracht vereist' , aldus lijsttrekker Mario Van Rossum. Die oranje draad willen we verder doortrekken en vertalen in drie prioriteiten, intussen al bekend: Zorg in het belang van iedereen, Ondernemen in al zijn facetten en een warm Nest creëren voor alle inwoners'

Foto v.l.n.r Mario Van Rossum, Kristina Eyskens, Koen Maertens en Jan Trappeniers.