CD&V Tervuren gaat met andere gemeenten de Fietsdeal aan, een formeel engagement om werk te maken van een sterk lokaal fietsbeleid: aangepaste fietsinfrastructuur, dialoog met wijken en verenigingen, minderhindermaatregelen, sensibiliseringsacties, fietsvriendelijke scholen, winkels en bedrijven ... . Dit is een engagement voor concrete, efficiënte en betaalbare acties ten gunste van de fiets!

CD&V Voorzitter Theo Debeer: Naast een voetpadenstrategie, die we nog dit jaar ten voordele van de zwakkere weggebruiker op de gemeenteraad willen goedkeuren, wil CD&V Tervuren ook een fietspadenstrategie uitwerken die aansluit bij deze fietsdeal.

Eerste schepen, schepen van financiën en lijsttrekker Mario Van Rossum: Voor de uitwerking van de voetpadenstrategie voorzien we in de meerjarenplanning van de gemeente 1.7 miljoen euro. Ook voor de fietspadenstrategie willen wij de komende jaren fietscenten voorzien. Boter bij de vis!