Precies 1 week geleden sloegen CD&V Tervuren, N-VA en Groen+ de handen in elkaar. We zullen de komende jaren Tervuren verder besturen, voortbouwend op hetgeen we vorige legislatuur al samen realiseerden.

"Als CD&V Tervuren zijn we onze coalitiepartners dankbaar voor hun loyauteit en kijken we uit naar een goede samenwerking" aldus Mario Van Rossum die mee heeft onderhandeld en nog 2 jaar schepenmandaat voor zijn rekening neemt.

CD&V Tervuren zal zich speciaal inzetten op domeinen als onderwijs, lokale economie, financiën, digitalisering, cultuur, sport en buurtfeesten. Kristina Eyskens, die na twee jaar Mario Van Rossum opvolgt, en Jan Trappeniers nemen die verantwoordelijkheden op in het schepencollege.

"Deze bevoegdheden sluiten perfect aan bij de prioriteiten die we in ons programma naar voor hebben geschoven: zorg, ondernemingszin en nestwarmte. Met onze vernieuwde en jonge ploeg gaan wij ons met veel enthousiasme voor alle Tervurenaars inzetten", zegt huidig schepen van Lokale Economie Jan Trappeniers.