Frisse wind tijdens de zomer

donderdag, 22 juni, 2017
Frisse wind tijdens de zomer

In Tervuren heb je geen tijd om je te vervelen in je vrije tijd: zo is er de Thé Dansant, eenBeach Volley Tornooi, Hee Tervuren, het Weekend van de Jeugd, Artiestentoer, Bloemenmarkt en ook nog de Halloweenwandeling, een Sinterklaasparade en Foodtruckfestival.

Dit jaar krijgt het zomerprogramma een restyling. De grootste verandering is de samensmelting van 'Hee Tervuren' met 'De Reuzenfeesten', bijgevolg omgedoopt tot 'Hee Tervuren, Reuzegezellig!'. Optredens worden dan gecombineerd met de activiteiten van de verenigingen, de avondmarkt en de rommelmarkt.

Nieuw is een toeristische jogging en een klank en lichtspel op de nieuwe Moestuin achter 'De Zevenster'. Dit alles gaat door tijdens het eerste weekend van september.

Schepen van Cultuur en Evenementen, Jan Trappeniers: “We willen bewust ruimte geven aan de verenigingen en hun evenementen. Ook juli en augustus worden maanden van plezier en vertier.Onze eigen handelaars organiseren dan 'After Work' events en verder zijn er de alom bekende dorpsfeesten van Duisburg, Vossem en Moorsel. Sfeervolle openluchtconcertjes zullen de Tervurenaars op alle zondagen van juli in beroering brengen op de markt en in het Hoefijzer van de voormalige kazerne Panquin."