42 nieuwe kinderopvangplaatsen in Tovereik

donderdag, 28 september, 2017
42 nieuwe kinderopvangplaatsen in Tovereik

Op 1 december 2017 gaat in Tervuren het nieuwe kinderdagverblijf, de Tovereik, open met 42 opvangplaatsen. De crèche, gelegen in het groen langs de Jezus-Eiklaan, was al voorzien bij de bouw van de nieuwe vleugel van het WZC Zoniën waar op het gelijkvloers een ruimte van 445²m werd ingericht voor de opvang van kindjes tussen 0 en 3 jaar.

Intussen vond het OCMW Tervuren ook de ideale partner om de kinderopvang kwalitatief en op een betaalbare manier te organiseren. Van de vijf kandidaten die een voorstel indienden, koos de OCMW-Raad voor Partena Kinderopvang, een belangrijke private aanbieder van kinderopvang in Vlaanderen.

“Het realiseren van kwaliteitsvolle en betaalbare kinderopvang is voor onze gezinspartij, CD&V, een uitdrukkelijke ambitie binnen het gemeentebestuur, zo zegt eerste schepen Mario Van Rossum. “De nieuwe crèche is een grote stap vooruit in het oplossen van het tekort aan opvangmogelijkheden en de lange wachtlijsten voor de jonge, Tervuurse gezinnen”, vervolgt Karina Van Hal, lid van het Vast Bureau van het OCMW. “Wij hebben dan ook aangedrongen op het invoeren van voorrangsregels voor de inwoners van Tervuren, de cliënten van het OCMW en personeelsleden van de gemeente, en in het bijzonder de personeelsleden van het WZC. Dit is een manier om een job in het WZC aantrekkelijk maken. Maar ook jongere broers en zussen van de crèchekindjes krijgen voorrang.”

De Tovereik, momenteel een zelfstandig opvanginitiatief, start in een eerste fase met 24 plaatsen aan 28 eur per dag, in afwachting van de subsidies van de Vlaamse Gemeenschap. Want dan kan het aantal plaatsen worden opgetrokken tot 42 en de dagprijs worden aangepast aan het inkomen van de ouders.

Voor bijkomende informatie:
tovereik@partena-kinderopvang.be